Hak holowniczy do Śkody Octavii 2 Tour

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Japapi
    Classic
    • 2010
    • 23

    Hak holowniczy do Śkody Octavii 2 Tour

    Polska znajduje się na liście krajów, w których kierowcy najczęściej używają świateł do jazdy dziennej DRL (ang. Daytime Running Light), jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Philips Automotive w siedmiu krajach europejskich.

    O ich zakupie decyduje chęć zwiększenia widoczności na drodze, oszczędności paliwa i podniesienia atrakcyjności samochodu.

    Aż 33 proc. samochodów w Polsce jest wyposażonych w światła do jazdy dziennej, podczas, gdy średnia europejska to 18 proc. Polakom dorównują tylko Rosjanie - jak do tej pory również jedna trzecia kierowców z tego kraju używa świateł DRL.

    Jak się okazuje, Polska i Rosja znacząco zawyżają europejską średnią. Poza tymi dwoma krajami najwięcej samochodów wyposażonych w światła do jazdy dziennej porusza się po drogach Holandii (16 proc.) i Belgii (14 proc.). We Francji w tego rodzaju oświetlenie samochodowe używa 12 proc. kierowców. Najmniej LED-owych świateł spotkamy w Niemczech (11 proc.) oraz w Hiszpanii (10 proc.).

    Pewnym zaskoczeniem jest fakt, że światła do jazdy dziennej równie chętnie kupowane są przez mężczyzn, jak i kobiety. Z badań wynika bowiem, że 53 proc. Europejczyków, którzy używają świateł DRL to kobiety, a 47 proc. to mężczyźni.

    Co ciekawe, ponad połowa kupujących tego rodzaju światła samochodowe to osoby młode, nie mające więcej niż 35 lat (51 proc.). Natomiast jedna trzecia to osoby w wieku 36 - 50 lat (32 proc.), a zaledwie jedna piąta użytkowników świateł do jazdy dziennej DRL ma powyżej 50 lat (17 proc.).

    Z badań wynika, że na zakup świateł DRL decydują się przede wszystkim mieszkańcy miast. Aż 54 proc. użytkowników tego rodzaju oświetlenia mieszka w dużych miastach. Jedynie 7 proc. ankietowanych, którzy ich używają, żyje na przedmieściach, 17 proc. w małych miastach, a 22 proc. na wsiach i obszarach rolniczych.

    Podczas badania wielu kierowców zadeklarowało też chęć zakupu tego rodzaju oświetlenia - w Polsce oraz w Hiszpanii jest to 59 proc. Większe zainteresowanie zakupem DRL odnotowano tylko w Rosji, gdzie aż 76 proc. posiadaczy samochodów chciałoby zaopatrzyć się w światła do jazdy dziennej. Na dalszych miejscach znalazły się Niemcy (48 proc.), Belgia (45 proc.) i Holandia (39 proc.). Najmniej kierowców zainteresowanych DRL-ami znajdziemy we Francji - tylko 28 proc. kierowców zadeklarowało tam, że chciałoby kupić światła do jazdy dziennej.

    Jakie czynniki decydują o zakupie tego rodzaju oświetlenia? Wielu ankietowanych tłumaczy, że światła do jazdy dziennej zapewniają lepszą widoczność samochodu na drodze, a zatem większe bezpieczeństwo. Diody LED, w które wyposażone są DRL-e emitują jasne, białe światło, którego temperatura barwowa wynosi 6000K, czyli znacznie więcej niż w żarówkach halogenowych, czy lampach ksenonowych. To sprawia, że samochód jest dobrze widziany przez innych uczestników ruchu drogowego.

    Dla kupujących LEDowe światła liczą się również oszczędności. Ankietowani często zwracali uwagę na fakt, że tego rodzaju oświetlenie to mniejsze zużycie paliwa w porównaniu do świateł mijania. Rzeczywiście, dwa moduły LED świateł do jazdy dziennej zużywają zaledwie 14W energii, czyli znacznie mniej od przednich halogenów w światłach mijania, które pobierają 110W.

    - Mniejsze zużycie energii korzystnie przekłada się na zużycie paliwa. Do wyprodukowania 110W energii potrzeba 0,23 l paliwa na 100 km. Tymczasem w przypadku świateł do jazdy dziennej wytworzenie 14W energii na 100 km kosztuje nas tylko 0,02 l benzyny - wyjaśnia Tarek Hamed, specjalista ds. oświetlenia samochodowego Philips Automotive.

    Kolejnym kryterium wyboru świateł do jazdy dziennej DRL jest ich atrakcyjny wygląd. Rząd małych świecących punkcików nadaje samochodowi stylu i charakteru, a jasne białe światło LED pozwala wyróżnić się na drodze i sprawia, że auto wygląda stylowo.

    Japapi
  • fajny52
    Ambiente
    • 2008
    • 202

    #2
    Hak holowniczy do Śkody Octavii 2 Tour

    Witam serdecznie
    W najbliższym czasie chcę założyć hak holowniczy do mojej O2Tour. Dlaczego w jednym ASO mówią, że mogą mi założyć tylko hak oryginalny koszt około 2500 zł bez utraty gwarancji w innym ASO znów mówią, że mogą mi założyć hak holowniczy zamiennik 1400 zł też bez utraty gwarancji. Jeśli ktoś wie dlaczego tak jest to niech mnie oświeci

    Komentarz

    • dziadekk
      Rider
      • 2011
      • 355
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      ASO za 1400 jest bardziej kreatywne i otwarte na pieniążki klienta, aso za 2500 nie musi takie być bo np. ma dużo flotowych (fakturowych) klientów-tak myślę.
      Ps ja wybrałem ten za 1400 i jest b. ok.

      Komentarz

      • mg1976
        Drive
        • 2007
        • 74

        #4
        A może taka różnica w cenie wynika wyłącznie z tego, że oryginał to hak automatycznie wypinany, a ten zamiennik będzie zwykłym hakiem z kulą przykręcaną do belki śrubami ? Zorientuj się - jeśli tak, to 1400 pln to chyba jednak trochę drogo, nawet jeśli będzie od jakiegoś zachodniego producenta...

        A to ASO od "oryginalnego" to raczej bredzi z utratą gwarancji, bo niby na co gwarancję mógłbyś utracić ? Przecież montaż haka nie wymusza chyba żadnych ingerencji w nadwozie (no może poza podcięciem zderzaka w niektórych przypadkach), a jak dojdzie do tego jeszcze dedykowana wiązka elektryczna, wpinana w oryginalne kostki, to wszystko jest jak najbardziej OK. Najwyraźniej chodzi tylko o to, żebyś hak kupił i zamontował u nich...

        Komentarz

        • piotrek_gdy
          RS
          • 2008
          • 7723
          • Volkswagen
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #5
          w O2 musisz miec moduł dedykowany dla auta

          widziałem w giełdzie ktoś ma na sprzedaż kompletny ori hak- możesz przeciez zamontować używkę(ori) i nikt nie zabierze ci gwarancji
          możesz to zlecić ASO albo zamontowac samemu i podjechać tylko na podpięcie elektryki
          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

          Komentarz

          • kapi
            L&K
            • 2009
            • 1174
            • Fabia combi

            #6
            fajny52, tak jak pisałem ci wcześniej - pisz do misiek^wro po hak.
            a montaż niekoniecznie w emidzie - mało masz ASO na ślasku ?
            OII sprzedana


            Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

            Komentarz

            • mg1976
              Drive
              • 2007
              • 74

              #7
              Zamieszczone przez piotrek_gdy
              w O2 musisz miec moduł dedykowany dla auta
              Eee tam, nie musisz, może być jakiś uniwersalny moduł, np. coś takiego: http://autostach.com/Start.asp?WCU=~TUpCMDIyLTcxOA==

              A co do zakupu używanego haka, czy to "ori", czy "nie ori", to raczej ryzykowna zabawa, bo można trafić coś po crashu i napytać sobie jakiejś biedy w przyszłości. No chyba, że się ma absolutną pewność co do pochodzenia, to wtedy OK. Ale bez tej pewności lepszy będzie choćby najtańszy nowy, byle z homologacją "e" lub "E"...

              Komentarz

              • piotrek_gdy
                RS
                • 2008
                • 7723
                • Volkswagen
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                #8
                Zamieszczone przez mg1976
                może być jakiś uniwersalny moduł
                a jak ci bedzie siał błędami to ... :wink:

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=61414 - jak dla mnie dobra opcja

                Zamieszczone przez mg1976
                to raczej ryzykowna zabawa
                mg1976, jasne
                wogóle trzeba wszystko nowe kupować 8)
                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                Komentarz

                • Rosomak
                  L&K
                  • 2011
                  • 1365
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Nie oświecę Ciebie, dlaczego jedno ASO mówi że założą Ci ori za 2,5kzł bo gwarancje utracisz jak założysz w innym ASO hak za 1,5kzł..., ale:
                  -jak ja zamawiałem O2Tour to założyli mi hak Oryginalny nr EEA 600 001, EEA 620 001 (nie wiem który to numer bo są dwa na instrukcji) za 1,8kzł, wiec popytaj w innych ASO bo może być tańszy...
                  -nie wiem jak ten nieoryginalny, ale żeby nie było tak, że będzie wymagane "chamskie" cięcie zderzaka i w efekcie wystające mocowanie kuli haka! ad:
                  Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                  http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                  Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                  Komentarz

                  • piotrek_gdy
                    RS
                    • 2008
                    • 7723
                    • Volkswagen
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #10
                    mkania777, dostepne na rynku nieori haki do O2 firm(a ASO biorą zazwyczaj z firmy ze Słupska :wink: ) nie wymagają cięcia
                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                    Komentarz

                    • mg1976
                      Drive
                      • 2007
                      • 74

                      #11
                      Zamieszczone przez piotrek_gdy
                      Zamieszczone przez mg1976
                      może być jakiś uniwersalny moduł
                      a jak ci bedzie siał błędami to ... :wink:
                      Octa kolegi od dwóch lat jeździ z takim czymś i jakoś nie słyszałem, żeby na cokolwiek się skarżył. Zwróć uwagę, że to nie "samopał" od jakiegoś domorosłego elektronika, tylko produkt firmy, która akurat w temacie haków ma jako takie doświadczenie :wink:

                      Zamieszczone przez piotrek_gdy
                      Zamieszczone przez mg1976
                      to raczej ryzykowna zabawa
                      mg1976, jasne
                      wogóle trzeba wszsytko nowe kupować 8)
                      Nie, nie wszystko. Ale wydaje mi się, że czasami jednak warto zastanowić się nad możliwymi konsekwencjami zakupu "używek"... Tylko tyle...

                      Zamieszczone przez piotrek_gdy
                      mkania777, dostepne na rynku nieori haki do O2 firm(a ASO biorą zazwyczaj z firmy ze Słupska :wink: ) nie wymagają cięcia
                      Dziwne, bo akurat w katalogu Auto-Haka wszystkie trzy haki do OII (H14, H14A i H14V) są oznaczone piktogramem wycięcia w zderzaku :?: No ale z drugiej strony, to czy jest sens upierać się przy tym, że bezwzględnie ma go nie być ? Zazwyczaj jest przecież niewidoczne...
                      Załączone pliki

                      Komentarz

                      • piotrek_gdy
                        RS
                        • 2008
                        • 7723
                        • Volkswagen
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        #12
                        mg1976, ale chyba w O2 fabrycznie tam jest wycięcie w zderzaku :wink:
                        przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                        wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                        Komentarz

                        • mg1976
                          Drive
                          • 2007
                          • 74

                          #13
                          Zamieszczone przez piotrek_gdy
                          mg1976, ale chyba w O2 fabrycznie tam jest wycięcie w zderzaku :wink:
                          Nie w samochodach sprzed liftu, więc w Tourze też chyba nie ?

                          Komentarz

                          • piotrek_gdy
                            RS
                            • 2008
                            • 7723
                            • Volkswagen
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez mg1976
                            Nie w samochodach sprzed liftu
                            tyż :wink:
                            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                            Komentarz

                            • leonn
                              RS
                              • 2011
                              • 2726
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez fajny52
                              W najbliższym czasie chcę założyć hak holowniczy do mojej O2Tour.
                              Przerabiałem temat haka przed kupnem Octavii. I wbrew pozorom, nie jest tak kolorowo jak to się wszystkim wydaje, temat nie jest taki prosty, jeśli mówimy o nowym samochodzie na gwarancji. W tym przypadku jesteśmy zdani na łaskę ASO. Bo jeśli w trakcie gwarancji wyniknie jakiś problem, to z gwarancją możemy się pożegnać. ASO na pewno usterkę będzie próbowało powiązać to z montażem haka poza ASO, a zwłaszcza ingerencje w instalacje elektryczną i nie oryginalny lub niezalecany przez SAP moduł. Jeśli mamy autko po gwarancji to można robić, co się chce.
                              Jeśli ASO zgodzi się na montaż przywiezionego przez nas haka i modułu, to musi być taki, na jaki wyraża zgodę SAP. Ode mnie chcieli 350zł za montaż mojego haka, ale nie mógł być inny niż THULE(450zł) i dedykowany moduł do OII (około 900zł), bo tylko coś takiego SAP akceptuję. Więcej z tym wszystkim by było problemów i i tak w sumie wyszłoby mnie to drożej. Więc domówiłem do wyposażenia ori hak za 1600zł, i Octa z fabryki przyjechała z hakiem.


                              fajny52 Moim zdaniem możesz spróbować z tym używanym ori hakiem, który piotrek_gdy znalazł na forum, może to zaakceptują. Jeśli nie to musisz się szarpnąć na haka z ASO, no chyba, że Ci nie zależy na gwarancji.
                              A jeszcze wcześniej przed montażem haka to na twoim miejscu bym poruszył sprawę sprężyn z tyłu. Chyba, że masz więcej niż 385mm. Bo po montażu haka będą mieli dodatkowy haczyk na ciebie, dlaczego w twoim aucie tył jest poniżej normy. Z powodu min. haka :wink: i sprężyn za Free Ci nie wymnienią.

                              Komentarz

                              • krzynol
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 10960
                                • Superb II combi (3T5)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez leonn
                                dedykowany moduł do OII (około 900zł), bo tylko coś takiego SAP akceptuję
                                na allegro taki dedytkowany, ori, używany moduł - 150zł
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                poprzednie modele:
                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                Komentarz

                                • piotrek_gdy
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 7723
                                  • Volkswagen
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez leonn
                                  Jeśli nie to musisz się szarpnąć na haka z ASO, no chyba, że Ci nie zależy na gwarancji
                                  nie mogą odmówić
                                  oczywiście nie dadzą ci gwarancji na ten hak, ale montaz jest ori i element tez jest ori
                                  to tak jakbyś kupił sobie ori felgi poza ASO i odmówiliby ci ich zalożenia
                                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                  Komentarz

                                  • greg44
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1198
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez krzynol
                                    na allegro taki dedytkowany, ori, używany moduł - 150zł
                                    Ale bez wiązki elektrycznej. Problem nie jest sam moduł ale wiązka elektryczna.

                                    Komentarz

                                    • leonn
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2726
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                      nie mogą odmówić
                                      Mi też się tak wydaje, ale ASO może mieć swoje zdanie. :wink:
                                      Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                      oczywiście nie dadzą ci gwarancji na ten hak, ale montaz jest ori i element tez jest ori
                                      +1
                                      W haku to wiele nie ma się co zepsuć, najwyżej te z rzemiosła za 200zł zardzewieją szybciej , Moim zdaniem ten używany ori hak+ ori moduł, jest najlepszym rozwiązaniem i w sumie temat haka zamknie się w cenie 1000zł.
                                      fajny52 Jak nie chcesz używanego haka to skontaktuj się z danielciem --- > http://forum.octaviaclub.pl/profile....profile&u=5900 swego czasu w InterAuto mieli przyzwoite ceny zamienników.

                                      Komentarz

                                      • fajny52
                                        Ambiente
                                        • 2008
                                        • 202

                                        #20
                                        W przyszłym tygodniu jadę do ASO w którym kupowałem samochód i spróbuję wynegocjować cenę oryginalnego haka wraz z oryginalnym modułem oraz montażem. Zobaczymy co powiedzą...

                                        Komentarz

                                        • Rosomak
                                          L&K
                                          • 2011
                                          • 1365
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez fajny52
                                          i spróbuję wynegocjować cenę oryginalnego haka wraz z oryginalnym modułem oraz montażem. Zobaczymy co powiedzą...
                                          no właśnie trzeba było to zrobić jak zamawiałeś O2T. Byłaby większa szansa cosik wskórać...
                                          Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                          http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                          Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                          Komentarz

                                          • fajny52
                                            Ambiente
                                            • 2008
                                            • 202

                                            #22
                                            teraz wiem człowiek uczy się na błędach

                                            Komentarz

                                            • chopin
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 212

                                              #23
                                              Dorzucę garść uwag na temat ori haka. Budowa mechaniczna haka tak naprawdę nie ma istotnego znaczenia. Jak ktoś lubi haki na śruby to proszę bardzo. Elektryka to już inna bajka. Podpięcie czegokolwiek do instalacji z canbusem trzeba zrobić w 100% PEWNIE, inaczej mamy zapewnioną super zabawę z wywalaniem błędów przez komputer, dyskoteka kontrolkami itp. Pewnie można dostać poprawnie wykonany zamiennik modułu ale jeśli zainstaluje go ktoś komu się tylko wydaje, że się na tym zna to efekt będzie do pupy. Ori hak z ori modułem daje następujące opcje : gniazdo 16-pinowe, światło przeciwmgielne + światło cofania w przyczepie, wyłączenie czujników cofania po podpięciu przyczepy (normalnie wyją ciągle). Tylko że nawet w ASO elektryk musi być naprawdę niezły, żeby te wszystkie opcje wprogramować. :szeroki_usmiech Często kończą na kierunkowskazach, stopie i pozycji bo klient się nie upomina. Za to właśnie trzeba płacić takie chore pieniądze. Generalnie wszystkie samochody z magistralami danych to dla klientów totalna porażka. :klnie: Super radocha dla producentów (tańsza produkcja) i serwisów (z byle gównem na warsztat) :terefere

                                              Komentarz

                                              • marekzu
                                                L&K
                                                • 2007
                                                • 1412
                                                • Superb II combi (3V5)

                                                #24
                                                Zamieszczone przez chopin
                                                Ori hak z ori modułem daje następujące opcje : gniazdo 16-pinowe, światło przeciwmgielne + światło cofania w przyczepie, wyłączenie czujników cofania po podpięciu przyczepy (normalnie wyją ciągle).
                                                zaden problem nawet w przypadku nieorginalnego modulu - tylko trzeba wiedziec gdzie sie wpiac - tyle ze z autem na gwarancji rece zwiazane

                                                Komentarz

                                                • fajny52
                                                  Ambiente
                                                  • 2008
                                                  • 202

                                                  #25
                                                  Hak oryginalny do Śkody Octavii II Tour Combi założony. Mam tylko problem że po podpięciu przyczepy zapała mi sie kontrolka przepalonej żarówki. Czym to może być spowodowane?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...